woensdag 2 april 2014

Wethouder Jan Wijnker niet meer beschikbaar.

Wethouder Wijnker stelt zich niet meer beschikbaar als wethouder
Hoewel de coalitie-onderhandelingen nog in volle gang zijn heeft wethouder Wijnker besloten zich niet beschikbaar te stellen voor een derde periode als wethouder. Hij heeft dit aangegeven bij de burgemeester en zijn partij, de VVD.


Vooral het verliezen van een zetel van de VVD bij de verkiezingen brachten bij hem de vraag naar boven of hij zich nog voor 100% kon inzetten voor de inwoners van Koggenland. ,,Een hele lastige, maar weloverwogen beslissing” geeft wethouder Wijnker aan. ,,Ik realiseer me dat deze keuze raar overkomt zo vlak na de verkiezingen. Veel inwoners hebben op mij gestemd. Toch heb ik het gevoel dat ik de kiezers onvoldoende heb kunnen overtuigen van de positieve zaken die ik heb gerealiseerd en daar trek ik mijn conclusies uit. Het is beter als iemand anders het stokje overneemt. De VVD is nog steeds de tweede partij van Koggenland. We hebben altijd verantwoordelijkheid genomen en ons keihard ingezet voor het welzijn van de inwoners van Koggenland. Het is tijd voor een nieuwe generatie”.

Jan Wijnker blijft aan als wethouder totdat het nieuwe college compleet is. Wie wethouder Wijnker gaat opvolgen is nog niet bekend, de coalitie gesprekken zijn nog in volle gang. Jan Wijnker stopt na 28 jaar met zijn politieke carrière en zal dus ook niet plaatsnemen in de raad van Koggenland. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Archief